והחודש.. אנחנו מביאים לכם ראיון מעניין עם האדריכל אורי שרביט – בו הוא יספר לנו על המשרד אדרכלים שלו, על אחד הפרויקט המיוחדים שעיצב וכמובן על עולם העיצוב והאדריכלות מנקודת מבטו.

על המעצב:
משרד אורי שרביט– אדריכלות ועיצוב פנים ,נוסד בשנת 1996 .המשרד מנוהל על ידי אורי שרביט ומעסיק צוות אדריכלים, מעצבי פנים ומתכנני נוף.

המשרד מתמחה בתכנון ועיצוב בשיטת ה”Total Design”,
המספקת מענה ללקוח משלב הרעיון , התכנון וכלה בעיצוב ובפיקוח על הבניה. אנו מאמינים שהיצירה האדריכלית מהווה ביטוי לחזון הלקוח דרך חיבור כל מרכיבי הבנייה באורח אינטגרטיבי כאשר הדגש הוא על תכנון פרקטי ואפקטיבי תוך שמירה על אסתטיקה ויצירתיות.
 על הפרויקט:
מרכז ירין שחף – פרויקט ייחודי הכולל תכנון בית ספר לאיפור , חנות מוצרים , בית קפה וגלרית אומנות. הפרויקט היה מורכב במיוחד שכן ירין שחף הינו אומן ומעצב בקנה מידה בינלאומי הן בתחום האיפור והן בתחום האומנות הפלסטית בציור ובפיסול ובכך העבודה הייתה מאתגרת במיוחד לעמוד בתנאים שלו ובסטנדרטים הגבוהים שהציב בדרישותיו, העבודה בשיתוף פעולה עם אומן כמו ירין היה מאתגר ומהנה בו זמנית וחייבה אותי לחשוב מחוץ לקופסא הן בעיצוב והן בבחירת החומרים.

תאר לנו את מאפייני את סגנון העבודה שלך באופן כללי?
תפיסת העבודה שלי הוליסטית . בתהליך בחירת הקונספט העיצובי  המטרה היא לבטא ולהתייחס  לחזון של הלקוח ולעולמו הפנימי . במסגרת המשאבים שברשותו.
משרדי מתכנן ומתאם את כל השלבים החל מתכנון אדריכלי, עיצוב פנים, עיצוב תאורה, תיאום מערכות ועד לסטיילינג. בעזרת צוות מקצועי ומיומן.

 כשהתחלת לתכנן ולעצב את הבית ספר, מה היו מקורות ההשראה העיצוביים שהובילו אותך  כיצד התאמת את העיצוב ותכנון הבית לצרכיהם של המשתמשים?
בתהליך העיצובי נעשה שימוש בקשת צבעים ושילוב חומרים בהם: מתכת, בטון ועץ. הצבעים משתנים בין הקומות ומייצגים את צבעי האיפור בהם ירין עושה שימוש בעבודתו .לכל אורך הפרוייקט התקיים שיח דיאלקטי ושת”פ אנטגרטיבי בבחירות ובהחלטות עם ירין שחף וצוותו.
ברבים מן הפרוייקטים שתכננת ועיצבת, בולטת ההתייחסות המיוחדת לנושא התאורה. תוכל להרחיב על כך?
בכל הפרויקטים שאני מטפל בהם התאורה שנבחרה בעלת משקל רב ולעיתים בפרויקטים מסחרים אף בעלת המשקל הרב ביותר שכן התאורה קובעת את האוירה שנקבל בחלל, את הדגשת האלמנטים המיוחדים במבנה ומחוצה לו ובכך מעצימה את חווית העיצוב והמשתמש בחלל.
מה מאפיין את בחירותיך החומריות בתחום התאורה?
בתאורה אני מנסה להיות עדכני בגופים החדשים ובטרנדים עולמים תוך התאמתם לפרויקט , הן מבחינת חומרים, צבע, גוון תאורה והאופן בו אני רוצה להגדיר את החלל, אך תמיד מנסה לשמור על הפרקטיות והאפקטיביות לפני הכל וכמובן לשמור על התקציב שחשוב מאוד בתחום התאורה.
מה מייחד את חברת “קבסו תאורה” משאר חברות התאורה?
ההכרות עם קבסו תאורה ארוכת שנים. וכללה שת”פ מקצועי בו עיצבתי את אולם המכירות שלהם. בקבסו תמיד מצאתי צוות מקצועי שידע לעזור לי להתאים את הגוף הנכון לצרכיי תוך שמירה על העיצוב ועל תקציב הלקוח. וגם כיום שמשרדי בתל אביב אני ממשיך להביא לקוחות לירושלים לקבסו בגלל יחודם הן בגופים שהם מביאים והן בידע הנרחב שלהם בתחום.
 
והנה כמה שאלות קצרות ומעניינות !
א. מה הכי יפה במקצועות עיצוב הפנים והאדריכלות?
מה שמייחד את מקצועות העיצוב זה היכולת לשנות ולעצב איכות חיים ללקוחות , להשתמש באלמנטים עיצוביים לגירוי חושי ולמפגש עם זכרונות שנטמעו להפוך את העיצוב לרגש ולגרום ללקוח להתחבר רגשית לפרויקט.
ב. מה הכי קשה במקצוע?
מה שהכי קשה בעיצוב זה שתמיד עובדים עם אנשים בתקופה לחוצה בחייהם שלא בהכרח לוקחים את הפרויקט כחוויה ולעיתים  אני מוצא את עצמי יותר כפסיכולוג מאשר מעצב.
ג. פרויקט שהיית רוצה לעשות וטרם עשית?
עבדתי בעבר במספר פרויקטים בפראג , אנגליה , גיאורגיה וכל פרויקט כזה שעובדים עם אדריכלים מחו”ל ונחשפים לשיטות עבודה שונות , לצורות עיצוב חדשות הוא חוויה מעצימה. הייתי שמח לעבוד יותר בשיתוף פעולה עם משרדים ממדינות אחרות.
ד. מה היית אם לא היית אדריכל?
אם לא הייתי אדריכל הייתי פלסטיקאי או שף.