והחודש.. אנחנו מביאים לכם ראיון מרתק עם האדריכלית דניאלה דיאמנט – בו היא תספר לנו קצת על עצמה, על פרויקט מיוחד שעיצבה וכמובן על עולם העיצוב והאדריכלות מנקודת מבטה.

ספרי לנו מעט על עצמך.
דניאלה דיאמנט, תכנון ועיצוב פנים.
גרה בנטף הירוקה בהרי ירושלים. נשואה ואמא ל2 קטנטנים:) בוגרת בצלאל וניגשת לעיצוב החלל מנקודת מבט יוצרת, ומוצאת השראה בעזרת סקיצות ידניות ומודלים לפני ההתקדמות לתוכניות עבודה.  הרקע הרב תחומי שלי כבעלת תואר באמנות, מעניק לפרויקטים מימד של אומנות, יצירתיות ורב גוניות. אני מאמינה בבתים עם זהות ואמירה אישית של הגרים בהם, הפרויקטים הכי מעניינים מתקבלים מתוך חיבור עם רצונותיו וטעמו האישי של הלקוח- הרקע שלו, הזהות, החלומות.
 עיצוב ותכנון פנים של חללים –בתי עסק, דירות ובתים פרטיים
בין אם אתם בונים בית או עסק חדש או קניתם דירה יד-שניה, עיצוב נכון יכול להפוך כל חלל למתאים יותר לאורח החיים ולטעם שלכם.

 

כאשר את ניגשת לעצב חלל או פרויקט – מה הם הדברים עליהם את שמה דגש ?

שלב מקדים וחיוני לתכנון הוא היכרות עם הלקוחות, צרכיהם ואורח החיים שלהם. יחד עם זאת הבנה של גבולות התקציב ובנייה אחראית שלו עוזרת למצות את האפשרויות בכל פרויקט. אני מאמין שנבנה מערכים של אוראויר ויצירת תחושת בית שאפשר להירגע בו ולחוש נינוחיםהערכים הללו הם על זמניים וכך גם הקו המנחהלעצב סביבת חיים מעודכנת אך לא כאופנה חולפת.
ספרי לנו קצת על תהליך התכנון והעיצוב של הבית (בתמונות) ,מה היו 
הנקודות ההשראה העיצובים שלך ? באילו חומרים השתמשת ?
הפרוייקט: מהפך ברחביה.

הלקוחות-זוג הפנסיונרים,  ביקשו להפוך את הדירה המיושנת שרכשו עם 2 חדרי שינה לדירת 3 חדרי שינה שאחד מהם יהווה גם חדר עבודה, לקבל ולהצניע מקומות אחסון, הנגשה נוחה של יחידת הורים מפנקת עם מקלחת גדולה… חלל המאפשר אירוח חגיגי ומפגשים בסלון וכמובן אפשרויות נוחות לארח את הנכדים.

תוך מחקר הצרכים של הלקוחות נעשה מערך חדש לחלוטין של התכנון הפנימי וסידור החללים…

בפרזנטציה מוקפדת בפני הלקוחות הגדרת קונספט העיצובי של חיבור בין חומרים בקו נקי ואלגנטי. בהמון מפרטי נגרות יעודית ומתוכננת לפרטי פרטים, הוגדרו החללים כשבכניסה לבית ובחלל הציבורי-  עץ אגוז חמים נפגש עם גוון שמנת סטן ואלמנט ידית פליז אופקי חוזר כמוטיב בחלל הציבורי.

חדרי השינה רוצפו בפרקט שברון עץ טיק, חדרי הרחצה בחיפויים של קווים ארוכים (ומאריכים..) ומפגש עם משטחי אבן טבעית מדהימות בקוורץ ואבן הטרוונטין האהובה עלי במיוחד.

גוף התאורה המרכזי בסלון הגדיר את אזור שולחן האוכל לאירוח חגיגי והבר במטבח ופינה נוספת בסלון מהדהדים את אותו המוטיב באלמנטים עדינים ובגופי תאורה זעירים יותר באותו הקונספט העיצובי.

ברבים מן הבתים שתכננת ועיצבת ,בולטת ההתייחסות המיוחדת
לנושא התאורה ,תוכלי להרחיב על כך ?

התפקיד של התאורה בבית הוא פונקציונאלי מחד עליו להתאים לצרכי הבית וההתנהלות היום יומית ולשרת את העיצוב כך שאינו “מפריע” ואם זאת גוף תאורה יכול להוות אלמנט עיצובי ומשמעותי בחלל, זהו איזון שצריך לדעת לדייק אותו.

מה מייחד את “חברת קבסו ” משאר החברות התאורה ?

בקבסו אני מוצאת את התודעה השירותית והמקום הקשוב המייעץ והמתמחה שיכול להתאים ולעצב את גופי התאורה כך שישתלבו עם הקונספט העיצובי שלי וביצירתיות ושירותיות זו נמצאת האוזן הקשבת הראויה לתאורה היחודית בפרוייקטים.

והנה כמה שאלות קצרות ומעניינות !
מה הכי יפה במקצועות עיצוב הפנים והאדריכלות ?
הכי יפה בעיצוב פנים? לזהות את הDNA העיצובי של הלקוח והכבוד של לייצר סביבה יחודית והרמונית שתואמת את צרכי ואורח חייהם של אנשים כל פעם מחדש…

 

מה הכי קשה במקצוע?

שזה תהליך, שום דבר הוא לא באמת מיידי. המעצב אולי רואה בעיני רוחו עוד הרבה לפני הסיום איך החלל יפתח ויואר, איך מפגש החומרים יתקבל וישתלב אבל צריך להתאפק ולהוות את הצינור שמעביר את זה בסבלנות ובכלים הנכונים ללקוח.
פרויקט שהיית רוצה לעשות וטרם עשית ?
מקום מפגש קהילתי, קליניקה גן ילדים.
מה היית אם לא היית אדריכלית ?
ציירת