כללי אצבע לבחירת תאורה:

1. זכרו: פונקציונליות ועיצוב לאו דווקא הולכים טוב ביחד. מטרתכם אם כן היא לשלב בין השניים תוך התחשבות בבחירת גופי התאורה בחלל והתאמת האווירה הנכונה לכל חדר.

2. תאורה לחדר המגורים – הסלון האירו שלוש מפינות החדר ומקדו את אחת המנורות על אובייקט כלשהו: עציץ, תמונה וכו’. נסו לשלב בין מנורות שולחן ומנורות עמידה ולתת הארה עילית ותחתית (uplight , downlight) שיעניקו עומק ותלת ממדיות לחלל.

3. תאורה לפינת האוכל הפכו את שולחן האוכל למרכז העניינים ורכזו את מרב האור בו. בשאר החלקים השתמשו בתאורה בלתי ישירה שתבליט את השולחן ותשמור על אווירה מחמיאה.

4. תאורה למטבח – דאגו להארה אחת מרכזית חזקה במרכז המטבח, רצוי באור עילי ולא מסנוור והוסיפו תאורות צד קטנות המדמות עששיות או נרות, כך תשיגו גם עיצוב וגם פונקציונליות. כיום ניתן לשלב תאורת לדים איכותית שאינה מחממת גם בארונות עצמם העשויים זכוכית, פרספקט מולבן וכדומה, או כתאורה צמודת ארון כדוגמת ‘משולש נגרים’ הנמצאת תחת הקלפות או בצמוד לקיר וכך תקבלו כמה מוקדי אור בהתאם לרצונכם: בפינת הבישול, בפינת החיתוך וכדומה.

5. תאורה בחדר השינה – האירו את החדר בצורה נוחה ורומנטית כשהתקנת דימר תסייע כאן רבות. תאורה מלטפת ניתנת להשגה בעזרת תאורה לא ישירה ותאורה עילית וכן על ידי בחירת גופי תאורה מעוצבים המשתלבים בצורה הרמונית עם המיטה, השידה ושאר מרכיבי החדר. הוסיפו שתי מנורות קריאה אינטימיות לצדי המיטה ונצלו את האור שלהן גם להארת המשטח לצדה. התקינו ספוטים עם תאורה חזקה וחמה יותר באזור ארון הבגדים ותוכלו להשתמש בתאורה שקועה על מנת שלא לפגוע באפשרות פתיחת דלתות הארון.

6. תאורה לחדר האמבטיה – התקינו תאורה חזקה יותר בחדר האמבטיה אך נסו לעשות זאת על ידי גופים קטנים. כך תשמרו גם על בטיחות וגם על חיסכון במקום, שכן על פי רוב חדר האמבטיה הוא הקטן ביותר בחדרי הבית.

לסיכום: ישנם גורמים רבים בתכנון התאורה לבית. דאגו לתכנון נקודות חשמל רבות והקפידו על התקנה בטוחה ומקצועית. שלבו בין עיצוב לנוחות אך אל תתפשרו על אף אחד מהם. לכו עם האינטואיציה שלכם כאשר עליכם לבחור בין גוף תאורה זה או אחר אך נסו לראות את התמונה הכוללת של החלל אותו אתם מעוניינים להאיר לנגד עימכם בכל שלב. בהצלחה!

לייעוץ תאורה מקצועי בבחירת גופי תאורה, עיצוב והתקנה צרו עימנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.