והחודש.. אנחנו מביאים לכם ראיון קצר עם האדריכלית מיכל נידם- בו היא תספר לנו קצת על עצמה, על פרויקט מעניין שעיצבה וכמובן על עולם העיצוב והאדריכלות מנקודת מבטה.

ספרי לנו מעט על עצמך.
שמי מיכל נידם , אמא ל 5 ילדים . גדלתי בחיפה אך מזה 24 שנים מאז משנשאתי מתגוררת בירושלים ולמעשה מרגישה מאז ומתמיד מחוברת באופן מיוחד לעיר הזאת .
אני מעצבת , הום סטייליסטית , מלבישת בתים מזה 8 שנים . בעבר עסקתי בהנחיית הורים (בוגרת אוניברסיטה העברית BA – מדעי החברה , ומכון אדלר – הנחיית הורים ) ולאחר שנים החלטתי להגשים חלום ילדות ולעשות הסבה לתחום העיצוב . התלבטתי מאוד באיזה “נישה” בעולם העיצוב לבחור וכיוון שאני אוהבת מאוד את המפגש עם אנשים , החומר , השטח . ובנוסף הבנתי שלמעשה הלבשת החלל היא זו שיוצרת את האוירה בבית , מכניסה את הנשמה המיוחדת והאישית שיש לכל אדם /  משפחה ..לכן בחרתי בתחום הזה . למדתי במכללת BVD בתל אביב . ומאז 2009 עוסקת בתחום .
מעצבת בתים , עסקים , מרצה ומלמדת במכללה לעיצוב . כל פעם מדהים אותי מחדש איך באמצעות : צבע , תאורה , ריהוט , טכסטיל ואקססוריז ניתן לחולל מהפך של ממש בכל חלל גם ללא שבירת קירות או שינוי מיבני בחלל .

 

 

כאשר את ניגשת לעצב חלל או פרויקט- מהם הדברים עליהם את שמה דגש?
תהליך התכנון בפרויקט הנ”ל – הותאם באופן מדויק לצרכים של הלקוחות – תושבי חוץ שבקשו בית נוח , לא עמוס , פונקציונלי אך יחד עם זאת אסטטי ואלגנטי , אשר ישרת אותם בתקופות שהם מגיעים עם המשפחה המורחבת לביקור בארץ , בירושלים .
הם בקשו לעשות מינימום של שינויים . לכן רצפת הפרקט נשארה (שהיה במצב מצוין ) . הוחלפו דלתות פנים ומעט שינויים בחדרי האמבטיה  . הוספו סורגים (לבטיחות עבור הנכדים ) אך ע”מ לשמור על פיסת הנוף הירושלמי מהחלונות הנחנו סורגים שקופים (רואים בתמונה ) . הלבשת הבית במלואה : ריהוט לכל אחד מהחדרים , תאורה , וילונות , מוצרי חשמל , טכסטיל מפנק , שטיחים , מעט אקססוריז . שמרנו על קו אלגנטי – ריהוט מודרני אך חם . ספות איכותיות מבית נטוצי מרופדות מבד , לצידן שולחנות סלוניים מזכוכית להשלמת המראה הנקי ומודרני (גם מבית נטוצי ) . שולחן אוכל וכיסאות מזכוכית – מקליגריס,  להמשך הקו העיצובי המודרני – חם , ומנימליסטי אשר לא יכביד בחלל ותישאר אוירה קלילה ולא עמוסה .

 

ספרי לנו קצת על תהליך התכנון והעיצוב של הבית (בתמונות), מה היו נקודות ההשראה העיצוביות שלך? באילו חומרים השתמשת?
התאורה בבית – הלקוחות הבינו מיד את חשיבות התאורה בחלל,  הזזנו נקודות לתאורה ע”פ הצרכים שלהם ורכשנו גופי תאורה יפים ואיכותיים אשר נותנים מענה מדויק לצרכים שלהם :לדוגמא בסלון – גם תאורה חזקה ושוטפת כאשר מגיעה המשפחה המורחבת להתארח וגם תאורת אוירה נעימה , חלשה לדקורציה / קריאה וכד..
כנ”ל בחדרי השינה ובמטבח.

 

מה מייחד את חברת “קבסו תאורה” משאר חברות התאורה?
קבסו חנות תאורה מדהימה ! וזו ממש גאווה ירושלמית שיש לנו בעיר חנות כ”כ איכותית עם שפע ומגוון סגנונות ומוצרים ושרות מדהים !  יש לי הרבה “הכרת הטוב” לצוות המדהים והמקצועי שמראשית דרכי המקצועית היו שם תמיד עבורי ועבור הלקוחות שלי לכל שאלה וברור והתייעצות,  תמיד עם אוזן קשבת וגב מקצועי ! תענוג לעבוד יחד !

 

והנה כמה שאלות קצרות ומעניינות !

מה הכי יפה במקצועות עיצוב הפנים והאדריכלות? הכי כיף במקצוע שלי לראות את הפנים והחיוך של הלקוחות בסופו של התהליך.. האושר והשמחה שהם מרגישים שברגע שהם מרגישים שהנה הם סופסוף “הגיעו הביתה” – שהם נהנים בבית , ואפילו פעם לקוחה אמרה לי : “כבר לא מרגישה צורך לנסוע למלון, פשוט ככ כיף לנו בבית ” .. ברגעים האלה אני מתרגשת וממלאת בסיפוק ויודעת שעשיתי את השליחות שלי ..
מה הכי קשה במקצוע? הקושי במקצוע , בהלבשת הבית – לפעמים למצוא את הפריטים המדוייקים – לפעמים לוקח זמן , או שהתקציב לא מאפשר או שפשוט לא מוצאים את מה שרוצים וצריך למצוא חלופות או פשרות .. לפעמים צריך הרבה סבלנות עד שכל התחבר יחד לתוצאה מושלמת .

פרויקט שהיית רוצה לעשות וטרם עשית? איזשהו פרויקט תרומה לקהילה . משהו שקשור בילדים .. בימים אלה מבררת לגבי זה..
מה היית אם לא היית אדריכלית? חלום ילדות אם לא הייתי מעצבת הייתי בלרינה ((::