החודש.. אנחנו מביאים לכם ראיון מרתק במיוחד עם האדריכל חזי ספירו – בו הוא יספר לנו על משרד האדרכלים JERUSALEM DESIGN, על אחד הפרויקט המיוחדים שעיצב וכמובן על עולם העיצוב והאדריכלות מנקודת מבטו.

 

על המעצב:
חזי ספירו – שותף מייסד ומעצב ראשי בJERUSALEM DESIGN במשרד שמספק ללקוח שירותי אדריכלות, עיצוב פנים, וניהול פרויקטים. המשרד שלנו מתמחה בעיצוב יחודי ועכשוי כאשר ישנו דגש על צבע וחלל פוקציונאלי. אנו שמים דגש על שקיפות ואיכות עבודה ושמירה על תקציב לכל אורך הפרוייקט.
על הפרויקט:
דירת פנטאונהוס בלב שערי חסד בירושלים. הלקוח ומשפחתו מחו”ל, רכשו לעצמם את חלקו העליון של המבנה המשתרע על כ-230 מ”ר. הדירה, דירת נופש למשפחה במהלך השנה. הדירה לפני השיפוץ נמכרה כ”דירת יוקרה” אך בשטח נמצאו פגמים בכל הדירה וחלוקה בעייתית. חלק מהמרפסת סופחה לדירה על מנת לייצור חדר אוכל רחב תוך כדי שמירה על הרגשה פתוחה ע”י ייבוא של דלת אקורדיון המאפשר שילוב של שטח המרפסת הנותר במהלך רוב ימות השנה. סלון הבית המהווה המקשר בין המטבח לחדר אוכל עוצב באופן פתוח אך עדיין שומר על גבולות גזרה ברורים ע”י שימוש בצבעים עזים כגון ספסל קטפיה ורודה. קירות הבית נצבעו בצבע משי של בנגימ’ן מור המאפשר לאור לנוע במרחב הדירה. גרם המדרגות הפנימי הכולל 57 מדרגות נצבע בגווני סטוקו ויצירת נישות לפרטי אומנות שונים אשר הפכו חוויה מעייפת לצבעונית ואינטראקטיבית.

תאר לנו את מאפייני את סגנון העבודה שלך באופן כללי?
אני מאמין בעיצוב לפי דירשה, כמובן שיש לי את הסגנונות או אלמנטים שאני אישית אוהב אך אני משתדל כמה שיותר להכינס לנעלי הלקוח ולהבין איך הוא רואה את החלל. ברור שיש הכוונה מקצועית אך כל עוד הבחירה של הלקוח אינה “טעות” עיצובית למשל, שימוש בחומר לא מתאים או צבע כהה מידי בחדר ללא תאורה, איישר קו איתו. בסופו של דבר זה בית שלהם. באופן כללי כמעט שלא משנה איזה סגנון עיצובי אני תמיד מנסה להכניס אלמנט של צבע.

כשהתחלת לתכנן ולעצב את הבית, מה היו מקורות ההשראה העיצוביים שהובילו אותך ?
מקור ההשראה היה צבע. הדריה שממוקמת באזור שמרני אשר מתאפיין בעיצוב קלאסי וצבעים מונוכרומטיים דחפה אותנו לעצב דירה צבעונית ועכשווית. גם נעמי שמר עזרה…ירושלים של זהב!! כולם היום בוחרים לברוח מהאדריכלות והעיצוב המקומי ומבקשים קווים נקיים או סגנון מודרני מולבן אך יש אפשרות לעצב דירה עכשיוי תוך כדי הזדהות עם ירושלים ע”י בחירה של חומרים כמו פליז או אפילו בטון מוחלק אך בצע בז’.

 

כיצד התאמת את העיצוב ותכנון הבית לצרכיהם של הדיירים?
דוגמא מצוינת היא יח’ ההורים, ההורים התעקשו על מיקום חדרם בעלית הגג. גובה התקרה היה נמוך החלל עצמו היה חסוף לחלוטין לשמש ובמרכז החדר היה תקרת פיר המעלית של הבניין. לאחר וידוי גבהים ספציפים של החלל בתיאום מול גובה הלקוח המרנו את פיר המעלית לבמה המשמשת בסיס למיטת ההורים לרבות אחסון רב.

ברבים מן הבתים שתכננת ועיצבת, בולטת ההתייחסות המיוחדת לנושא התאורה. תוכל להרחיב על כך?
העובדה הפשוטה היא שתאורה משפיע על הכל ולכן התאורה דורשת תשומת לב ותכנון נכון. אין הכרח לקנות את הגוף הכי גדול או מרשים אלא לוודא שמתקבלת אפקט התאורה הנדרש לחדר בהתאם לדרישות החלל. שילוב נכון בין האור וצבעי החלל יכול להפוך חדר קטן לגדול או קריר לחם.

מה מאפיין את בחירותיך החומריות בתחום התאורה?
קודם כל איכות, ישנם הרבה גופים שנכנסים היום לשוק שניראים טוב אך בשטח מדובר בפריט זול. בבחירת גופי תאורה לבית תמיד אבחר לפחות גוף אחד בעל צורה נועזת שדורשת תשומת לב.
מה מייחד את חברת “קבסו תאורה” משאר חברות התאורה?
בישראל בכלל ובירושלים בפרט קשה למצוא גופי תאורה איכותיים – וקבסו היא הכתובת. תמיד מחדשת קולקציות ותמיד עכשוית. קבסו מכירה את הקהל שלה ומספקת גופי תאורה לכל סוג פרויקט בכל תקציב. אוסיף שברמה אישית השירות שהחברה ועובדיה מספקים הינו ברמה הכי גבוה שראיתי בארץ.
 
והנה כמה שאלות קצרות ומעניינות !
א. מה הכי יפה במקצועות עיצוב הפנים והאדריכלות? ישנו כמובן את אפקט היצירה שמאוד מספק אך ישנו גם סיפוק מלהיות חלק בהתחדשות ויפויי העיר ירושלים.
ב. מה הכי קשה במקצוע? חוסר עצום בבעלי מקצוע איכותיים.
ג. פרויקט שהיית רוצה לעשות וטרם עשית? בית ראש הממשלה, כרגע המצב פשוט מביש
ד. מה היית אם לא היית אדריכל? שופט