נדמה שיותר ויותר משפחות מבינות את חשיבות התאורה בבית. ואם בעבר זה היה אלמנט שולי, אשר לא דרש השקעה רבה, הריי שכיום בבואנו לעצב את הבית אנו נותנים מקבל רב יותר לתכנית האורה לבית ובצדק.

עיצוב תאורה הפך מקצוע של ממש קביעת סגנון התאורה, ובחירת גופי התאורה הנכונים, מקבלים מקום בעל חשיבות בתמונת העיצוב ההוליסטית של החלל.

אנשי מקצוע בתחום עיצוב הפנים למדו להפנים את חשיבות סגנון התאורה, דרכי ההארת החלל ואופן שילובם בו.

מדובר במדע של ממש ואמנות שהולכים ידי ביד, ועיצוב נכון ומוקפד של תאורה מקנים חיים חדשים לסביבה בה הותקנה התאורה ותרומים רבות הן לתחושה בחלל והן למראה המתקבל.

כמובן שיש ללמוד את התחום ובכל מקרה עדיף לשכור את שירותיו של יועת תאורה מוסמך ומקצועי אשר ידע להתאים את הגופי התאורה נכונים ביותר באופן אישי לכל חלל ולכל בעל בית, אך הנה כמה טיפים מרכזיים אשר יכולים לשמש אתכם בבואכם לבחור את גופי התאורה לבית שלכם!

1. אין טוב ממראה עיניים אז נכון שהדמיות מחשב תופסות יורת ויותר מקום בארסנל של כל אדריכל ומעצב פנים, אך בסופו של יום אתם הם אלו שצריכים לחיות בחלל המעוצב ותמיד עדיף ללכת במו רגליכם לחנות התאורה ולפגוש את הגופים אותם בחרתם או בחרו בשבילכם.

2. חלוקה נכונה של החלל יועץ אורה מקצועי יגיע לביתכם עם מחשבון, תכנית הנדסית וידע רב בזויות תאורה, וואטים, הספקים ואפילו ישלוט ברמת התשתית, כמה פאזות יש בכל קומה בביתכם וכדומה. לבחור תאורה לבית זו מלאכת מחשבת של ממש, וניצול מקסימלי של התקציב שלכם תלוי במידה רבה בשליטתכם בחומר. הכירו את מידות הבית, אופן חלוקת החלל, הצרכים והדרישות שלכם בכל הנוגע למקורות האור להם אתם זקוקים. כאשר תגיעו מוכנים, מלאכת בחירת התאורה תהיה קלה יותר ותזרום בצורה חלקה יותר.

3. טעם אישי מנצח טרנדים עולמיים אל תתנו לאופנות לקבוע עבורכם איך יראה הבית שלכם. עצבו את התאורה בביתכם באופן שתהיו מרוצים ממנו ללא התחשבות באופנות מתחלפות, כיוון שכאשר תהיו משוחררים מבחירת מנורות לפי שנת יצורם או שמם, תתפלאו לראות שאתם נהנים יותר, בוחרים גופים מתאימים יותר לבית ולבסוף יוצאים מרוצים עם התוצאה. ממילא ישנם גופי תאורה שחוזרים לאופנה כל כמה שנים בעיצוב זה אחר, ואף פעם לא מזיק להצטייד במנורה שאיש לא ראה קודם, איזו ‘יציאה’ מיוחדת שתרשים את כולם ותשים את המנורה שלכם למרכז הבמה.

4. אור חם – אור קר אחד הדברים הראשוניים והמרכזיים ביותר בבחירת גופי תאורה נכונים לכל חלל, הוא גוון האור. לא משנה מה סוג המנורה, עיצובה, תג המחיר שלה או הסגנון, בסופו של דבר ישנם מספר אפשרויות מוגבל של גוונים בהם ניתן לקבל את האור. אמנם ניתן להחליף את הנורה על פי רוב במידה וגוון האור אינו מוצא חן בעיניכם, גם לאחר שגוף התאורה מותקן, אך ישנם מקרים כמו בנורות לד, או בגופים שקועי תקרה, בתקרה צפה למשל, או במקומות אחרים בהם הגישה לנורה אינה מידית, שהחלפת הנורה אינה פשוטה. לכן דעו היטב איזה גוון של אור אתם מעדיפים: לבן, צהבהב, צהוב וכו’, והקפידו לבקש את הנורות החזקות והחסכוניות ביותר שיאירו את ביתכם בדיוק כפי שרציתם.

5. תקציב, אחריות, התקנה מקצועית אמנם אלו פרמטרים יבשים אך אלוהים מצוי בפרטים הקטנים. קבעו תקציב מראש, אך הרשו לעצמכם לחרוג ממנו במידה ו-‘תידלקו’ על מנורה כלשהיא. וודאו שאתם מקבלים אחריות מלאה על גופי התאורה שלעיתים מגיעה לעשרות אלפי שקלים, והקפידו לדעת בדיוק מה הדרישות הסביבתיות לגביי כל גוף וגוף (רמת חום, הספק, חומר וכו’) וחשוב עוד יותר: ודאו שההתקנה הנעשית היא מקצועית ובטיחותית, כזאת שבזכותה יחזיקו גופי התאורה שלכם מעמד שנים רבות ללא תקלות ובעיות.