כשאנו רוצים להבליט חלל מחוץ לבית עם אווירה ייחודית לו יש לבחור את הנקודות שרוצים להבליט אותן בחשכה.

עa-3040x_nan_ambiente_wall_lamp_estiluzל יד הדגשת תאורה אפשר להשיג בצבע ובטקסטורה מיוחדת משמעות דרמטית ומעניינת. ההצע של גופי התאורה בקיימים בשוק הוא גדול

השאלה היא מה מטרתם של גופי התאורה לתאורת חוץ.

האם יש צורך בתאורה להתמצאות ולסימון שביל? האם התאורה מיועדת להאיר צמחיה בגינה? או לפינת ישיבה? לפרגולה? הארה של כל המרחב? התאורה יכולה לשמש אלמנט מעניין ודקורטיבי שכן ניתן ליצור מספר גדול של אפקטים ומשחקי תאורה מעניינים.

התאורה חייבת להיות מתוכננת ובטיחותית ולכן, רצוי להקפיד על תאורה במתח נמוך של 12V. כמו כך יש לקחת בחשבון את הצבע ועוצמת האור (על מנת למנוע סינוור),כיוון הארה, והאיטום הנדרש לגופים השונים.

באופן כללי תאורה כלפי מטה ‘DOWN LIGHT’ – זוהי התאורה הנפוצה יותר בקרב תאורת חוץ, אך אם תהיה תאורה הפוכה ‘UP LIGHT’ – זו יכולה ליצור אפקט דרמטי יותר.( תלוי באפקט ובאווריה העיצובית הרצויה) יש להקפיד על דרגות אטימות של גופים ולהתאים תאורה לפי מיקום או אופי האזור. לדוגמא: גוף תאורה המורכב על קיר חוץ, רמת האטימות הנדרשת לו תהיה פחותה מרמת האטימות הנדרשת למנורת שולחן או רצפה.

 

גופי תאורה המיודעים לסימון שבילים,מדרגות,וכניסה – יכולים להיות גופי תאורה – שקועים או חיצוניים, ובדרך כלל אין צורך בתאורה חזקה במיוחד אלא נעימה יותר. תאורה ל’אובייקטים’ שונים כגון – עציצים, פסלים,צמחיה וכדומה – יש לתכנן תאורה ממוקדת,כגון דוקרנים שניתן לכוון אותם לכיוון האובייקטים הדרושים. בפינות ישיבה רצוי לתכנן לצורך הארה תאורה רכה המשתלשלת מלמעלה או להציב מוקד אור – רולר בין העצים, כך שאור שיצא דרכם יראה רך. ניתן ליצור אפקט דרמטי המיוחד.p-2909x_dot_ambiente-2_floor_lamp_estiluz

באפשרות להכניס תאורה לתוך הצמחיה על מנת ליצור מראה ייחודי של הארת הצמח מתוכו. כך אנו יוצרים ניגודים של צבעים, בין הצמחים המוארים לצמחים החשוכים.

להשגת האפקט יש לעשות שימוש בתאורה שמפזרת את האור על פני הצמח, ולא ממקדת אותו. לגבי איכות – 1. רצוי לבחור גופים איכותיים העמידים בפני קורוזיה( חמצון), מותאמים לתנאי חוץ – חום קור ולחות. מומלץ להשתמש באלומיניום,פלסטיק,נירוסטה,ופלדת על חלד. 2. כדי להבליט צמחייה נמוכה- יש להשתמש בספוטים מתח נמוך, ולהוציא תאורה מהאדמה. 3.ניתן לשלב שימוש בתאורה חסכונית-פלורינטית. על מנת לחסוך בחשמל. 4.על מנת להשיג מראה שונה בעל אפקטים מיוחדים ניתן להשתמש בתאורת LED שמקנה לגינה מראה חדשני ועכשווי.