החודש.. אנחנו מביאים לכם ראיון מרתק במיוחד עם האדריכל איבון לנג – בו הוא יספר לנו על משרד האדרכלים LANG ARCHITECTS, על אחד הפרויקט המיוחדים שעיצב וכמובן על עולם העיצוב והאדריכלות מנקודת מבטו.

על המעצב
למדתי ועבדתי בצרפת ואנגליה לפני שהגעתי לארץ. הקמתי את המשרד לנג אדריכלים שהיום עובד על פרויקטים בקנה מידות שונות, מבניינים משרדיים ועד דירות פרטיות.
על הפרויקט
במקור היה בית טיפוסי שנבנה ע”י קבלן לפני כ12 שנה. בשיתוף עם הלקוח הוחלט לבצע הרחבות נקודתיות של הבית כדי להפוך אותו למגורים יותר פונקציונליים עבור משפחה עם ילדים. מעבר לזה, רצינו ליצור חללים עם הרבה אור טבעי ועם תכנית חלוקה שמאפשרת תנועה זורמת בין החדרים. הכנסנו אלמנטים עיצוביים שמחברים בין החדרים בדרך עדינה, כמו רמזים חוזרים בתוך פרקים של ספר.
תאר לנו את מאפייני את סגנון העבודה שלך באופן כללי?
אני משתדל לא להגביל את עצמי לסוג אחד של פרויקט אלא לקחת מגוון של אתגרי תכנון ועיצוב. אני מדגיש את הפן הירוק של תכנון, מחפש פתרונות “ירוקים”, למשל תכנון בית שבנוי כולו ממכולות, ועל שימוש חוזר של חומרים.
אני תמיד עובד לפי פרוגרמה שהלקוח הגדיר, לפעמים בהתייעצות איתי. אני מנסה להיות כמה שיותר “פרקטי” ומעשי, אך לפעמים הרצון להיות יצירתי מתגבר על צורך להיות פרקטי… במקרים האלה אני יושב עם הלקוח ואנו מחליטים עד כמה אפשר לדחוף לכאן או לכאן.
אני אוהב לשלב בין עתיק וחדש, צבעוני וחלק.
תהליך עבודת התכנון כולל הכנת הדמיות תלת-ממדיים על המחשב, כך שהלקוח יכול “להיכנס” לתוך החדרים ולהסתובב ביניהם דרך מסך המחשב. כמו כן אפשר לנסות שילובים שונים של צבעים ומרקמים תוך כדי דיאלוג עם הלקוח ולקחת החלטות מושכלות.
כשהתחלת לתכנן ולעצב את הבית, מה היו מקורות ההשראה העיצוביים שהובילו אותך ?
חיפשתי סגנון מודרני אך לא מינימליסטי. חשבתי על מעצבי אופנה כגון ג’ון פול גאולטיאר  וורסצ’ה שהשתמשו בפלטה עשירה של צבעים.
כיצד התאמת את העיצוב ותכנון הבית לצרכיהם של הדיירים?
זהו בית עבור משפחה עם ילדים צעירים והמוטיב של “משחק” שיחק פה תפקיד. משחק של צבעים וצורות גיאומטריות פשוטות. ישנם יותר מ40 צבעים שונים בכל הבית, בקירות, ריהוט ואלמנטים אחרים.
ברבים מן הבתים שתכננת ועיצבת, בולטת ההתייחסות המיוחדת לנושא התאורה. תוכל להרחיב על כך?
זה נכון שאני משקיע המון מחשבה בתאורה, אך באופן פרדקסולי, דווקא מעדיף להשתמש בתאורה לא ישירה או גופים נסתרים ברוב הבית, ואז למקם גוף תאורה מיוחד ומושך עין במקום אחד או שניים כדי ליצור את האווירה בחדר. כאשר גוף התאורה הוא מרכז תשומת הלב, הוא הופך לאלמנט אומנותי בנוסף לתפקידו העיקרי כמפיץ אור ולכן משפיע על כל שאר האלמנטים בחדר.
מה מאפיין את בחירותיך החומריות בתחום התאורה?
בדרך כלל אני אוהב גופים שימושיים עם קווים פשוטים. אחרי שטיפלתי בתאורה הבסיסית, אני מוסיף גופים יותר מעוצבים, עם מאפיינים של זכוכית, מתכת, עץ או כל חומר שרלוונטי לחדר, בתנאי שהגימור הוא באיכות גבוהה ויכול להפיץ אור אלגנטי ואיכותי.
מה מייחד את חברת “קבסו תאורה” משאר חברות התאורה?
לפעמים יש לי דרישות מאוד ספציפיות לגבי גופי תאורה – המידה, הצבע, הצורה ועוד. בקבסו תאורה, הם תמיד מוכנים לחפש את האופציות המיטביות, גם כשצריך לחפש מעצבים וספקים בחו”ל. לעיתים, אני בוחר במוצר שלא נותן את התוצאה הטובה ביותר. במקרה כזה, המומחים בקבסו עוזרים לי להגיע לפתרון יותר מתאים. אכפת להם שהפרויקט יסתיים בהצלחה רבה, וכמובן התאורה היא מרכיב קריטי בשאיפה המשותפת הזאת.
והנה כמה שאלות קצרות ומעניינות !
א. מה הכי יפה במקצועות עיצוב הפנים והאדריכלות? 
יש הזדמנויות ליצור מרחבים מעניינים ומרגשים וגם פונקציונליים – ובכך לשפר את הסביבה שבה אנשים גרים או עובדים. בנוסף ישנה אפשרות לפגוש אנשים ממקומות שונים בארץ ומחו”ל, עם רעיונות וטעמים שונים וזה מעשיר את העבודה שלי מאוד.
ב. מה הכי קשה במקצוע? הבירוקרטיה שמלווה אדריכלות! דווקא בעיצוב פנים הבעיה הזאת כמעט ולא קיימת.
ג. פרויקט שהיית רוצה לעשות וטרם עשית? אדריכלות למצבי חירום, כגון מגורים טרומיים לשימוש אנשים אחרי אסון טבע.
ד. מה היית אם לא היית אדריכל? טבח – עוד אפשרות לשמח אנשים באופן יצירתי.