תכנון ועיצוב גופי תאורה לפרגולה

צריכים להאיר את הפרגולה שברשותכם? קבסו תאורה תשמח לעזור לכם בביצוע המשימה! חייגו עכשיו או הגיעו לאולם התצוגה והחנות ברחוב התנופה 7 בירושלים, ותהנו מייעוץ תכנון ועיצוב גופי תאורה לפרגולה וכל שירות אחר בתחום התאורה.

תכנון ועיצוב גופי תאורה לפרגולה – קבסו תאורה

תאורת חוץ תמיד מהווה אתגר עבור כל מי שצריך להתקין אותה באופן טבעי בשל הגשם, הרוח, השמש ושאר מרכיבי מזג האוויר כמו גם אלמנטים בלתי נשלטים כגון ציפורים וחיות אחרות אשר יכולות להגיע לחצר או למרפסת ולפגוע בגופי התאורה. לכן עליהם להיות מוגנים מפני מים, חסינים ועמידים בכל מזג אוויר ועשויים מחומרי הגלם המתאימים והחזקים ביותר כך שיוכלו להחזיק כפי שהם במשך שנים רבות ללא צורך בתחזוקה, תיקונים או החלפה.

IMG 2258 copy 32umoq6b6a0reqknhji1oq

תאורה כללית – התצורה הבסיסית של אור בחלל
אור כללי מאפשר לנו לראות את האנשים והאובייקטים בחלל. רמות האור הכללי משתנות בהתאם לשימוש החלל. התאורה הכללית למעשה מייצרת עבור מתכנן התאורה מעין שכבת בסיס עבור מכלול התאורה בחלל ועליה אנו מתחילים להוסיף, לתכנן ולעצב.

תאורת הדגש – מאירה את המוקדים העיקריים בחלל
תאורת הדגש עוזרת לנו להעביר “מידע” למתבונן בצורה אקטיבית, כלומר למקד את תשומת הלב לאזור מסוים על ידי שליטה ברמת הבוהק של האובייקט/האזור המואר. מתכנן התאורה יכול לנתב את “המידע” טוב יותר למתבונן מכיוון שאנו מדגישים את המידע החשוב בחלל.

תאורת קסם- תאורה כמוקד מרכזי בחלל
היסוד השלישי שמציע קלי, נובע מן ההבנה כי אור לא רק יכול למקד את תשומת ליבנו לאובייקטים או לאזורים שונים בחלל, אלא יכול להיות מוקד בפני עצמו. אפקט זה מושג על ידי מפגש של אור עם חומרים, מה שמייצר משחקי אור- בין אם מקור האור לעצמו ובין אם מקור האור לסביבה. ביטוי של יסוד מושג על ידי גופי תאורה דקורטיביים, פילטרים ומקרנים ותאורה של אלמנטים אדריכלים.

אחד מהאלמנטים הבולטים בתאורה אדריכלית הוא הפיכת מקור האור לנסתר- כדי לתת דגש לאור עצמו ולא לגוף התאורה. רוב האנשים מעדיפים להסתיר את התאורה האדריכלית בהנמכות תקרה וגבס- אך יש לתת לכך פתרונות נכונים, כדי להימנע ממצב שבו הנמכה נראית כמו טלאי או כאלמנט שלא תוכנן מראש. לכן, מומלץ לקחת בחשבון את סוגיית התאורה כבר בשלב הראשוני של תכנון המבנה.

כדי ליצור חלל שבו התאורה היא חלק אינטגרלי – עלינו להתייחס לשני מדדים עיקריים:

הראשון – שליטה במקור האור ודרך פיזורו.
השני – שליטה בדרך בה נתפס האור והחלל על ידי בני האדם.

בשנים האחרונות התאורה האדריכלית הפכה לחלק מעיצובו של הבית ולכן היא חשופה יותר לקהל הרחב. בהרבה בתים ניתן לראות כיום אלמנטים של תאורה טכנית שהפכו לדקורטיבים.

חשוב לציין כי תאורה אדריכלית דורשת מחשבה מרובה, השקעה ותכנון מקדים- וכדי לבצע אותה נכון רצוי להתייעץ עם איש מקצוע מתחום זה.