Cabasso’s design.

דבי שור אליאסי – אדריכלית חודש יולי 2023

אדריכלית החודש שלנו היא האדריכלית המוכשרת – דבי שור אליאסי. שור, שגדלה והתחנכה באיטליה, מביאה את הסטנדט האירופי הייחודי לפרויקטים שלה וזה מורגש בכל חלל שידה נוגעת בו. ערכנו עימה ראיון קצר בו שוחחנו על מקצוע האדריכלות, תאורה כמרכיב מרכזי להפוך את הבית למקום חם יותר ועל האופן שבו ניתן להפוך חללים רגילים לחללים יוצאי דופן.

דבי שור אליאסי עוסקת בתחום האדריכלות הירוקה קרוב לעשרים שנים.
נולדה וגדלה באיטליה, שם סיימה תואר ראשון ושני בלימודי אדריכלות בפוליטכניקו של מילאנו (Politecnico di Milano) בהצטיינות יתרה.
שור מתכננת, מעצבת ומנהלת עבור לקוחותיה את השיפוץ רק עם בעלי מקצוע מנוסים, אמינים וישרים כדי להבטיח את שלוות נפשם.

הכירו את אדריכלית חודש יולי 2023 מבית קבסו תאורה – דבי שור אליאסי.

ספרי לנו על עצמך

הי שמי דבי, נשואה ואמא לארבע ילדים חמודים. מתגוררת בירושלים.

הגעתי ללימודי אדריכלות מתוך חיפוש מקצוע שירכז בתוכו תחומים שונים. אדריכלות הינה שילוב של אומנות, אסתטיקה, היסטוריה, תכנון ועיצוב לצד פיזיקה, תורת הבנייה, מתמטיקה ועוד. צברתי ניסיון בינלאומי בתחום האדריכלות הירוקה ובתחומים נוספים במסגרת עבודתי במשרדי אדריכלות בברצלונה, מילאנו וירושלים.

שם הפרויקט: פנטאוז כרמי גת
גודל הפרויקט:  140 מ”ר
צלמת:  נויה שילוני

כיצד אדריכלות ירוקה באה לידי ביטוי בפרויקטים שלך?

ביסוד התפיסה התכנונית שלי, נמצאים צרכי הלקוח תוך שילוב עם שיקולים אקולוגיים של התאמת המבנה לסביבה מבחינת אקלים, כיווני אוויר, קרינת השמש, רוחות והשלבות עם הסביבה. בתכנון מושם דגש רב על חיסכון באנרגיה באמצעות הגנה על מעטפת הבית מפני שינויי מזג אוויר, ניצול אנרגיית השמש לחימום פסיבי של חלל הבית, ניצול כיווני האוויר לקירור הבית, הצללה על הפתחים ועוד.

עד כמה לדעתך משפיעה התאורה על עיצוב הבית? 

תאורה (טבעית ומלאכותית כאחד) הינה אחד המרכיבים המרכזיים שעוזרים להפוך את הבית למקום חם וייחודי לנו. תאורה נכונה מאפשרת לנו לבצע משימות בקלות ולהנות מהבית במלוא הפוטנציאל שלו. התאורה היא חלק בלתי נפרד מהעיצוב כולו ועל ידי רתימה מקסימלית של עוצמת האור והעיצוב, ניתן להפוך חללים “רגילים” לחללים יוצאי דופן.

מה לדעתך מייחד את חברת “קבסו תאורה” משאר חברות התאורה?

אני מאד אוהבת לעבוד עם קבסו מכמה סיבות. ראשית, יש להם מבחר גדול של גופים שלא ניתן למצוא במקומות אחרים. יש להם בלעדיות על ייבוא לארץ של גופי תאורה אירופאים מהשורה הראשונה (למשל, estiluz). שנית, קבסו יודעים לייעץ ללקוחות ולאדריכלים עם סבלנות אין סופית וביחד למצוא את הפתרונות הכי מתאימים לכל חלל, לקוח וכיס.

ממי את מקבלת השראה?

הרצוג ודה מרון, ג’אן נובל, EMBT, דניאל ליבסקינד ואיך לא – רנצו פיאנו האיטלקי המוכר גם בכינויו “אדריכל האור”.

כמובן שגם מהעיר שבה נולדתי וגדלתי, מילאנו. מילאנו היא העיר שהפכה את היופי והסגנון לסימן ההיכר שלה. היא אמנות אקלקטית כמו לונדון אך יותר מסוגננת וזוהרת כמו ניו יורק רק בקנה מידה אנושי יותר.

מהו פרויקט החלומות שלך?

פרויקט של זיכרון, אנדרטה או חלל הנצחה.

איזה חלל את הכי נהנת לעצב? 

אני אוהבת לעצב כל חלל! אני מאד אוהבת לתכנן בתים מאפס ולעצב אותם עד הבורג האחרון. כשאני מתכננת חלל אני כבר מדמיינת איך הוא יראה בסוף כבר משלבי התכנון הראשוניים. היתה לי הזכות לתכנן ולעצב חללים שונים ומגוונים בניהם יקבים, צימרים, חדרי כושר ועוד, אך אני הכי אוהבת לעצב בתים פרטיים.

האם יש פרויקטים שמרגשים אותך במיוחד? 

הפרויקטים שהכי מרגשים אותי הם לעצב בתים עבור לקוחות שלא גרים בארץ וחולמים על בית במולדת. אין לתאר את ההתרגשות כשהם מגיעים לראות את הבית מוכן באופן פיזי, אחרי שראו אותו רק דרך תמונות וסרטונים.

שם הפרויקט: פנטאוז בכרמי גת
גודל הפרויקט: 160 מ”ר
צלמת:  נויה שילוני

גופי תאורה בפרויקטים: